12.03.14

Houska

O víkendu bylo až moc hezky na to, sedět doma :)
Tak jsme si se Slávistou a Benjaminem naplánovali výlet. Respektive jsem ho naplánovala já.
A podle toho to také probíhalo.

Cíl cesty byl gotický hrad/renesanční zámek Houska v Libereckém kraji, nedaleko od Kokořínska.
Jsem ráda, že je Benji v autě celkem kliďas - protože cesta trvala něco kolem hodiny.

Slávistovi jsem již říkala, že jsem na Housce byla kdysi dávno, a že si cestu určitě pamatuji.
Jenže!
Mému orientačnímu smyslu nepomohla ani online navigace, ze které se rázem v těch lesích stal offline nesmysl.
Nicméně dorazili jsme k obecnímu úřadu, který slouží zároveň jako hospoda.
Tam jsme na parkovišti zaparkovali a já donutila Slávistu se zeptat na cestu na hrad.
Tak prý po asfaltce doprava.
Tak jsme šli doprava, ale do lesa - nevadí :)
Před námi šla rodinka s dětmi, tak jsme je trošku pronásledovali.
Bohužel tatínek alias průvodce skupiny spíše dbal na výklad o okolí a o hvězdách než na rychlost chůze.
Tak jsme je předběhli. Jenže to jsme neměli dělat!

Všude byla jen modrá turistická značka - nezbývalo než jít po ní že?
Ale to bylo taky špatně!
Nejen že jsme obcházeli celé okolí dokola a pomalu stoupali nahoru, ale celou tu cestu neřekl Slávista snad jediné slušné slovo :)
Naštěstí jsem věděla, že to tak nemyslí, tak jsem za ním dál šlapala s úsměvem na rtech :)
Když ho přešly nadávky, tak pro změnu určoval, co mám fotit a to stylem:

"Proč si fotíš to listí, támhle je krásná skála!"


K Housce jsme se nakonec úspěšně došplhali. A měli jsme všichni tři docela radost :)
Bránu hradu hlídali dva psi. Na dálku vypadali, že budou ostražití a zlí, ale když jsem přišla blíž, tak to byli takoví velký ňuňánci :)

Na závěr jsem našla kešku, jenže jsem neměla ani tužku, tak jsem si ji místo logu vyfotila (už se zdokonaluju, Kačí!).

A cesta zpátky? Objevili jsme parkoviště asi 200m pod hradem. Jenže tam my neparkovali, hm?
K autu jsme šli ještě asi 2 km po asfaltové cestě.
Ano, celou dobu jsme to jako jediní šli naopak :)

Jo a žádná brána do pekel tam určitě není!


















A co Vy? Co už jste na "jaře" stihli projít? 
Jo a v dubnu se chystáme na Říp - to bude teprve sranda :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za Váš vzkaz či komentář - moc si jich vážím!