06.11.15

Jak jsem se zamilovala do lapače snů, a proč ho budu mít napořád?

Kdysi dávno indiáni věřili na zlé a dobré duchy.
Ne, že bych na ně dnes věřila také, ale.. Nikdo z nás nechce dobrovolně v noci snít o děsivých klaunech, o smrtících hadech a pavoucích nebo o hrůze nahánějící temnotě. Naopak krásné, příjemné a sladké sny chce každý z nás.
Nedávno jsem se rozhodla, že to pro hezké sny udělám ze své strany maximum. A tak jsme s mamkou a ségrou vyráběly jedno odpoledne dokonalé i méně povedené lapače snů..


Můžu vám říct, že nejsem nějak zručná - holt jsem to po mamce nepodědila. Ale i přesto mám ze svých ručně vyrobených lapačů neuvěřitelnou radost!
Návod na výrobu najdete určitě na netu, stylů je nekonečně mnoho. Takže pokud se chystáte lapač snů vyrábět, určitě zabrouzdejte na Pinterest, ať se pokocháte a nasbíráte tu správnou inspiraci!

Já bych Vám chtěla jen trošku přiblížit co vlastně takový lapač snů je a kde se tady vzal :-)

Lapač snů je starý indiánský talisman, který má za úkol zachytávat energii. A tím, jak důmyslně je vyrobený a složený, tak tu energii dělí. Lapač je složený z peříček, obroučky s pavučinou a z korálků. Nejdůležitější úloha lapače je tedy zachycení energie do kruhové obroučky, kde pak pozitivní energie a hezké sny projdou přes peříčka až do Vaší mysli. A naopak negativní energie nemá šanci se promotat přes pavučinu, protože špatná energie nezvládá fungovat s harmonií. Takže se zachytí v kruhu pavučiny a až ráno vyjde slunce, tak je spálí ranní paprsky.

Pokud má lapač snů uprostřed kamínek nebo korálek, má symbolizovat nás/vás. Kruh je potom znázornění našeho okolního světa. Další význam se přikládá i barevné kombinaci, ale tomu zase nepřikládám takovou váhu já.

Zelený a hnědý lapač je blíže spojen s přírodou a zemí, červený by měl značit touhu, dobrodružství a akčnější požitky, modrý a bílý by Vás měl uklidnit, růžový je znamením lásky a přátelství a fialový přitahuje magii. A černý? No hádejte ;-)

Legenda vypráví, že lapač snů byl vytvořen jako talisman. Kdysi dávno, se vydal kněz Lakota na vysokou horu. Zde ho dostihlo jakési zjevení ve tvaru obrovského pavouka. Byl to dávný učitel moudrosti a zároveň pěkný záporák Iktomi. Iktomi začal na vrbové obruči, zdobené peřím a korálky tkát pavoučí síť a povídal knězi o koloběhu života. O tom, jak se z dítěte stane dospělý, jak člověk stárne a na sklonku života je z něj opět dítě.
Řekl: " V každé fázi života nás ovlivňuje mnoho sil, dobrých i zlých. Když posloucháš dobré síly, vedou tě správnou cestou. Když posloucháš ty zlé, ublíží ti a svedou tě na scestí.“
Iktomi spřádal síť tak dlouhou, dokud nevyplnil celou obruč pravidelnou harmonickou síťkou s maličkou dírou uprostřed. Předal talisman Lakotovi s tím, aby jemu a jeho lidem pomáhal se sny, nápady a utříděním myšlenek.

Indiáni Siouxové dodnes vidí ve spletité pavoučí síti síť svého života.

Možná se jedná o vymyšlenou legendu, možná to bylo tenkrát úplně jinak, ale i tak jsem se zamilovala do toho jak vypadají, jak působí a jak fungují!

Jednoho dne jsem se rozhodla jít ještě hlouběji .. ;-) tak, že bych ho chtěla mít napořád u sebe.
Ne jako přívěsek, ne jako dekoraci v bytě nebo jako kryt a spořič na mobilu.  




www.aniesonge.com


https://www.coolcase.cz/Pouzdro-na-mobil-Sony-Xperia-M4-Aqua-E2303-HEAD-CASE-LAPAC-MORE-d103886.htm
Abych už napořád v životě byla doprovázena jen dobrými sny..! ... co Vás napadne jako první?
Dobře, tak já Vás nebudu napínat..
(fotka je ještě z doby, kdy probíhal proces hojení a můžu Vám prozradit i to, že rozhodně není vše úplně u konce)



Co Vy a Vaše sny?

Mimochodem, tenhle článek si dávám k narozeninám. Takže každý komentář od Vás bude pro mě nejkrásnějším dárkem!


Pac a pusu!


C.

6 komentářů:

  1. Já začnu od konce článku a popřeji ti krásné narozeniny, ať lapač zafunguje a máš už jen ty krásné sny! .. Lapač snů mi tu visí na zdi už pár let taky a až teď, díky tobě jsem se dozvěděla, co znamená jeho hnědá barva :-)
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  2. Všechno nejlepší Klári! :) Lapače snů mají něco do sebe a to tetování...těším se na výsledek! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přeji ti všechno nejlepší :) Já také miluju lapače snů a do budoucna také přemýšlím o nějakém podobném tetování :) V poslední době mám na ně fakt úchylku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá eS, ani nevíš, jak jsi mě potěšila, že v tom nejsem sama :)

      Vymazat

Díky za Váš vzkaz či komentář - moc si jich vážím!